alla_passen_-530x187

Gruppträning

Friskis&Svettis startade med jympan och den utgör fortfarande en stor del av verksamheten. Nu har den dock fått sällskap av annan gruppträning med olika inriktning, som styrke- och funktionell träning, konditionsträning, show- och danskänsla, samt inre fokus och livskraft. Du hittar pass för hela familjen och alla åldrar, från Knatte- till Seniorpass.

Alla pass håller samma höga kvalité, varje ledare ger passet sin personliga prägel. Ett pass är 55 minuter om inte annat anges på schemat.

Vår gruppträning skall vara ett skönt nöje. För bästa effekt och skonsam träning väljer du en nivå där du har lite marginaler. Då kan du göra övningarna fullt ut, hänga med i alla moment och orka ha kul! Oavsett vilken intensitet du väljer; kom ihåg att alltid lyssna på din kropp.

Hela utbudet A-Ö

Aerobics

Här bygger vi upp block av stegkombinationer med ösig danskänsla. Det är kondition, koordination och koreografi och passar dig som gillar den utmaningen.

Box

Box är tuff träning med mycket box- och kampsportskänsla. Box är ett fokuserat och instruktivt pass och träningen präglas av enkelhet, fight, attityd och gruppkänsla – alltid med positiv attityd och glimten i ögat. Vi tränar med handskar och mitsar.
Passen är 55-70 min.

Cirkelfys

Funktionell, sportig träning i stationer.
Cirkelfys är ett instruktivt, funktionellt pass där det mycket handlar om rörelsekvalitet med närvaro. Med Cirkelfyspasset vill vi skapa förutsättningar för att kroppen ska kunna utföra det den är byggd för. Att kunna sträcka, böja, rotera i rörelser där stora delar av kroppen jobbar tillsammans. I fokus står teknik, hållning och att bana in rörelserna rätt. Därefter tar vi i och belastar i övningarna.

Cirkelfys soft

Funktionell träning (se cirkelfys). Här finns det gott om tid till varje övning och du kan själv enkelt välja hur belastande träningen blir. Samtidigt som du har möjlighet att vara med i en energifull gruppkänsla.

Cirkelfys soft passar alla oavsett om du är ny, ovan eller äldre. Eller så kanske du tränar tufft och vill varva med mer återhämtande träning

Cirkelgym

Gruppträning i gymmet.
Cirkelgym är ett gruppträningspass där du tränar individuellt vid olika stationer/maskiner, under ledning av en instruktör. Fokus ligger på uthållig styrketräning med konditionsträning som en bonus. Cirkeln består av 15 övningar för hela kroppen. Träningen passar både för erfarna och oerfarna. Information om övningarna sker 10 minuter innan utsatt tid på schemat.

Cirkelgym senior

Gruppträning för äldre på gym.
Här har vi anpassat musikvolym och vilan mellan stationerna.

Cirkelgym X

Gruppträning i gymmet.
Ett extra tufft och intensivt pass med hög gruppkänsla. Vi tränar både muskler och maskiner och i stationer, med eller utan redskapet. Cirkelgym X är ett pass där du verkligen har möjlighet att utmana dig själv.

Core + Core soft

Styrka & stabilitet.
Funktionell träning med rygg, mage och bålstabilitet i fokus. Ett instruktivt pass där du tränar effektivt och säkert, men också utmanar dig själv i styrka, stabilitet, balans och rörlighet. Funktionellt helt enkelt.

Dans Fusion

Fritt, kul, dansigt och uttryck.
Låt dig inspireras fullt ut av musik, steg och dansstilar. Inga avancerade koreografier, bara härma, hänga på och släppa loss. Steg och rörelser är enkla, men med mycket känsla, attityd och karaktär. Det är lekfullt, fritt och inga krav på exakthet. Gillar du att showa så gillar du garanterat Dans fusion!

Dans Fuego

Ösigt och hett med latinska rytmer.

Dansskola (11 ggr)

Dansskola för barn.
Från 6 år och uppåt. Under tio tillfällen dansar vi och leker om vartannat. Vi lär oss några låtar i taget och jobbar med att förmedla olika känslor och mycket attityd.

Familjejympa

Glädje, musik och lekfulla rörelser för barn och vuxna tillsammans. Passar bra för barn mellan 2-6 år. Hit får förälder med giltigt träningskort ta med sitt barn utan kostnad. Utan träningskort gäller en engångsavgift per familj och tillfälle.

HIT

Högintensiv träning.
Ett pass där du jobbar i stationer med lika typer av övningar och redskap i ett högt tempo. Du bör vara relativt träningsvan och tycka om att ta i när du tränar. Du kommer att utmana alla dina fysiska kvaliteter och om du vill kan du verkligen testa dina gränser. Målet är att du ska gå från passet med en dygnsvettig tröja, ett leende på läpparna och med en känsla av att ha överträffat din egen förmåga.

IW, Indoor Walking

Konditionsträning i grupp på crosstrainer. Finns i Soft, Distans och Intervall.

IMT, Inspiration med tränare

Ny kunskap och inspiration på gymmet.

Intervall flex

Under första hälften av passet utmanar du din kondition och styrka i ett tufft intervallupplägg. Under andra hälften tränar du din rörlighet. Intervalldelen har högintensiv karaktär och växlar hela tiden mellan övningar för styrka och kondition. I flexdelen tränar du din funktionella rörlighet i ett dynamiskt fokuserat flow. De muskler du tröttat ut i intervallavsnittet sträcks ut och blir rörliga, smidiga och avslappnande.

Jogging intervall

För dig som trivs med tryggheten i en grupp. Det alla har glädje av oavsett nivå är att få inspireras och dela en träningsupplevelse med andra under ett engagerat ledarskap. Här utmanas konditon, snabbhet och löparstyrka. Vi joggar 35-45 min plus uppvärmning och nedvarvning. Totalt en timme.

Jympa bas

Bas är en varierad och skonsam jympa som bygger upp styrka, kondition och rörlighet från grunden. Träningen är lagom tuff och enkel för att passa de flesta. Bas är hoppfritt, men innehåller lite jogging eller andra steg som ”lättar” från golvet. Ledaren visar alternativ.

Jympa intensiv

Ett tuft och utmanande pass.

Jympa medel

Passar dig som är van att röra på dig och vill ha mer krävande styrke- och konditionsövningar. Medel är tuffare tempo, men med mycket variation, t ex varvas tyngre övningar med lättare och hopp varvas med hoppfria steg.

Jympa medel styrka

Mer styrketräning. Medeljympa på betoning på styrketräning.

Jympa soft

Bygger upp och utmanar. Effektiv och skön träning för hela kroppen. Skonsamt men med fart och fläkt.

Knatte

Kul och bus med musik och rörelse för barn 4-6 år.

Power Hour

Teknikenkelt styrke/konditionspass med medicinboll.

Skivstång

Ett pass med inriktning på uthållig styrka. Med hjälp av skivstång och hantlar tränar du i grupp till drivande musik och instruktör. Du väljer själv belastning.

Skivstång Intervall

Efter skivstångsdelen kör vi 15 min intervallträning.

Spinning

Konditionsträning på cykel.
I spinning har du möjlighet att träna din kondition precis så mycket du önskar. Intensiteterna är borttagna så du bestämmer själv hur hårt passet blir. Ledaren guidar och sprider energi, du lyssnar på dig själv och bestämmer hur hårt eller lugnt du vill köra. Spinningpassen körs som distanspass eller i intervallform, korta, långa eller pyramid. På pulspassen används pulsen som redskap i träningen.

Tabata

Intervallträning med eller utan redskap.

TEMA

Under ca en timme går vi igenom ett träningsredskap. T ex gymband, knäböj med skivstång osv. Information sätts upp i lokalerna.

Tillsammans med förälder

Barn mellan 10-12 år får träna tillsammans med förälder på jympa, core, dans och spinning.

TMI

Träna med instruktör.
Tillsammans med en instruktör gymmar du i en liten grupp, får prova nya övningar och program. Ett utmärkt sätt att utvecklas och inspireras i din träning. Vi erbjuder TMI Nybörjare och TMI Fortsättning. Se info på gymmet.

Yoga

Med klassiska och trygga yogaövningar (asanas) för andning, rörlighet, styrka och balans får du här en fysisk, lugn och meditativ yoga. En upplevelse där närvaro, ökad medvetenhet och stillhet infinner sig. Ett tillåtande pass där prestationskraven uteblir. Du behöver inte ha tränat yoga innan.

 

 

  • Ordinarie öppettider

  • Hallstavik

    MånTisOnsTorsFreLörSön
    Öppnar06.3006.3006.3006.3006.3009.3013.00
    Stänger21.0021.0021.0021.0019.0016.0021.00
  • Rimbo

    MånTisOnsTorsFreLörSön
    Öppnar06.3006.3006.3006.3006.3009.0009.00
    Stänger21.0021.0021.0021.0019.0016.3021.00
  • Ordinarie öppettider

  • Väddö

    MånTisOnsTorsFreLörSön
    Öppnar06.3008.3006.3008.3006.3009.3013.00
    Stänger21.0021.0021.0021.0019.0016.0021.00
  • Norrtälje

    MånTisOnsTorsFreLörSön
    Öppnar05.3005.3005.3005.3005.3009.0010.00
    Stänger21.3021.3021.3021.3019.0016.3021.00
  • Barnpassning Norrtälje

    MånTisOnsTorsFreLörSön
    Öppnar18:0017:3017:3017:30
    Stänger20:0020:0020:0020:00